wtorek, 27 kwietnia 2010

Kokosowe placuszki z ananasem


Elo,elo… Podczas przygotowania tych placuszków przeżyłam pierwszy raz;) tzn. pierwszy raz przygotowałam coś z mlekiem kokosowym… nigdy wcześniej nie jadłam, nie wąchałam, nie widziałam mleka kokosowego …hahahaha… Co ja piszę ….Wrażenia po pierwszym razie… a więc lekki szok spowodowany konsystencją mleka… bardziej to była śmietana kokosowa niż mleko :/ ………………………...Placuszki bardzo dobre….
Przepis pochodzi z www.brulionzprzepisami.blox.pl


Składniki:
2 szklanki maki
1 puszka (400ml) mleka kokosowego
2 jajka
75g masła
3 kopiaste łyżki cukru
5 kopiastych łyżek wiórków kokosowych
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
12-15 krążków ananasa z puszki (dokładnie tyle ile placków, wiec im większe placki, tym mniej krążków)

W mikrofali rozpuścić masło i odstawić do wystygnięcia.
W misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia, wiórkami kokosowymi oraz cukrem. Wlać mleko kokosowe. Zmiksować. Dodać jajka i ponownie zmiksować.Na koniec dodać ostudzone masło i potraktować mikserem ostatni raz.
Krążki ananasa z puszki odsączyć.
Teflonową patelnie dobrze rozgrzać. Następnie zmniejszyć ogień na średni.Nakładać łyżka porcje ciasta na placki (tak po 2 łyżki na jeden placuszek). Kiedy jedna strona zaczyna się już smażyć, położyć plasterek ananasa na te wierzchnia i po chwili (kiedy tamta strona jest już dobrze usmażona) przewrócić na druga.Placki maja być z obu stron rumiane oraz dobrze usmażone w środku.Można to sprawdzić za pomocą patyczka.Najlepiej smakują trochę wystudzone, ale jeszcze cieple.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz